Van Langkawi naar Ko Lipe en verder

Onze boottocht was inderdaad een groot succes. 's Morgens vroeg werden we opgehaald door de taxi-service om bij onze boot in het noord-oosten van het eiland te worden afgezet. Met volle kracht stuiteren we over het water richting de open zee. We zijn in een klap wakker. Wat adembenemend mooi is het hier. We maken verschillende stops waar de boot omringt word door honderden visjes, tientalle aapsjes of adelaars en hier en daar een zeer giftige slang, legioenen krabbetjes of een enkele lopende vis. Onderweg komen we ook langs FishFarms. Dit zijn nederzettingen op het water waar ze verschillende grote, kleine, maar ook platvissen houden om aan ons de toerist te kunnen laten zien. Heel raar om zo'n beest aan te raken. Als kers op de taart stoppen we bij een grote grot gevuld met duizenden vleermuizen. Als je hier een tour boekt maken ze er echt goed werk van!!

's Avonds trekken we bij de local's in. Lief; ze hebben onze mat, die de komende week dienst doet als bed, netjes opgemaakt. Best gaaf om van dicht mee te maken hoe dit gezin hun leven inricht.

Hij, Wan, is een muziekant die op de straat zijn geld verdient. Tevens is hij eigenaar van een souvenirshop die zijn vrouw, Linda, runt als hij aan het muziek maken is. En de zoon, Ezriq, 7 jaar, heeft super veel vriendjes op het strand en als hij niet aan het spelen is gaat hij overdag naar school. Echter is Ezriq dan ook de enige van het gezin die overdag wat doet. Voor Pa & Ma begint het leven pas rond een uurtje of 4 's middags. Dan staan ze op eten wat. Openen de shop als het moet. Gaan lunchen/avond eten om 22.30u en sluiten dan de shop weer rond 00.00u Hij is dan nog muziek aan het maken en komt rond een uur of 06.00u thuis. Slapen doe je overdag, want het is hier veel te warm. Dat is hun motto.

De rest van de week scheuren we met onze brommert van Zuid naar Noord-West terug naar Zuid-West door naar Zuid-Oost verder naar Noord-Oost en terug naar ons strandje in het Zuid-West. Heerlijk om je eigen vervoer te hebben en op je eigen tempo of anders op het tempo van de brommert (90km p/u) het eiland te kunnen bekijken:)

Na nu al bijna 2 weken op Langkawi hebben we alles wel gezien hier en gaan we plannen maken om verder te reizen. Maar, zoals men misschien wel kent van zichzelf; plannen proberen we altijd maar we kunnen niet plannen wat we onderweg toevallig tegenkomen. Wij dus ook niet. Onze plannen waren om naar the Perhenthian Islands te gaan, echter onderweg komen we op Langkawi Atjar tegen. Hij adviseert ons om niet naar the Perhentian Islands te gaan omdat het weer daar nog niet echt is om over naar huis te schrijven, dus dat doen we dan ook niet.. Nee we zijn getipt om naar het, misschien wel nog mooiere, maar zeker zonniger, Ko Lipe te gaan.

EN, WAARLIJK, PARADIJSELIJK IS HET HIER!! met een Ferry worden we verscheept van Langkawi naar Ko Lipe. Voor de kust bekijken we eerst hoe de zee bodem eruit ziet en worden daarna overgeladen in een klein bootje en op het hagel witte strand afgezet. Bizar, we hebben het idee alsof we in een postkaart rondwandelen.

We overnachten met een zweeds stel, die we onderweg tegen zijn gekomen, in een mooi groot huis. Echt voorzien van comfort is het niet maar wel op 1 minuut lopen van het mooie strand. We boeken een snorkel tour voor de volgende dag en gaan dan heerlijke tapas eten in een restaurantje dat op palen op het strand staat en voornamelijk is gemaakt van bamboe. Kun je het nog beter verzinnen? Wij niet.

Volgende morgen vroeg worden we opgehaald van het strand door onze boot. We varen door het super heldere knalblauwe water om onderweg op verschillende plekken te stoppen om eens te bekijken wat er onder water wel niet voor moois te zien is. Een soort National Geographic documentaire over koraal is het. Vissen in alle kleuren van de regenboog, koraal in alle soorten en maten, zeesterren, vliegende vissen.. en af en toe een goede slok zout water. Prachtig!!

De rest van de dagen hier op het kleine maar wonderlijke Ko Lipe laten we ons masseren, hangen we op het strand of kopen een echt neppe Ray Ban. Heerlijk om zo te mogen leven voor een tijdje!!

Zojuist hebben we samen met Julia & Patrick ons nieuwe onderkomen op Ko Phi Phi geboekt waar we morgen heen gaan, we zijn benieuwd wat we daar weer allemaal mogen ontdekken!!