Ko Phi Phi, Krabi, Phuket en Ko Phangan!

Zo gezegd zo gedaan. De volgende morgen vroeg lopen wij als een soort camelen stoet, bepakt en bezakt achter elkaar aan naar het strand. Daar werden we als paketjes eerst in het eene bootje gezet, overgeplaast naar de volgende boot, omgeleid naar een luxe mini bus tot we uiteindelijk bij Krabi vroeg tijdig van de loopband afrolden. Door wat vertraging haden we onze aansluiting naar Ko Phi Phi gemist en moesten we overnachten op Krabi. Achteraf bleek dit erg aangenaam. Alles werd voor ons geregeld, de reis werd geboekt, hotel op Phi Phi werd geregeld, we kregen een luxe hotel kamer en om de hoek bevond zich een rooftopbar, met een Britse bar dame die uitstekend voor E2,50 cocktails kon maken:) Dit hadden we niet gezien als we onze aansluiting wel gehaald hadden. We kunnen dit wel waarderen. Je plant iets, er doet zich een verandering op, je bekijkt de mogenlijkheden, geniet hiervan, en plant opnieuw iets. Mooi rondje vinden wij zelf.

Zoals gepland ;) gingen we de volgende morgen wel naar Phi Phi, daar aangekomen, konden we dankzij eelco's fantaschtische woudloper skills binnen 5 minuten onze tassen neergooien in het juiste hotel. We fristen ons op, winkelde wat, lunchte, namen een verfrissende duik en boekte een snorkeltrip.
Het snorkelen op Phi Phi was erg gaaf. Minder koraal dan op Lipe maar wel Haaien, en reuze schildpadden. Tijdens de tocht mochten we ook nog onze lichamen vanaf c.a. 8 meter hoge kliffen de knal blauwe zee instorten en met onze voeten over het strand lopen waar Leonardo DiCaprio ook nog rond gedarteld heeft. Bijzonder is het verschil tussen de eilanden. Ko Lipe echt een stranden eiland, klein en lief en ko Phi Phi daar in tegen over grote stijle rotsen waar woeste golven zich tegen te pletter slaan. Machtig om te zien als je er met een klein bootje vlak langs vaart en boven je meterhoog rotswand ziet met grote druipstenen.

Na 2 nachten op Phi Phi namen we afscheid van onze zweedse vrienden. Zij gingen terug via Maleisie naar Changmai en wij gingen Noordwaards richting Phuket. Op Phuket aangekomen huurden we weer een stale ros en maakte we het eiland weer een beetje onveilig. van een prachtige uitzicht punten aan de zuid westelijke kust tot Tempels meer land inwaards en de plek waar het qua restaurantjes en uitgaan gebeurden Patong. Echt bizar om te zien wat de thaise mensen allemaal niet doen zodat ik ga consumeren. Op elke hoe van de straat en daar tussen in staan tailors, souvenirs shops en restaurantjes waar ze je naar binnen willen trekken opdat je maar geld bij hun uit geeft maar ook in de kroegen.. Halfnaakte dames aan palen, of aan het presenteren, bikini contests, ping pong shows. We hebben niet alles gezien maar overal word je dood geschreeuwd met wat voor entertainment ze nu weer spesciaal voor jou hebben.. in hun ogen zijn wij echt een soort oliesjeiks zijn met millioenen.. Vreemd. beetje ongemakkelijk zelfs. Gelukkig is dat overdag allemaal opgelost in het niets en kun je daar gewoon rustig de straat over zonder dat je je ogen moet beschermen tegen de duizende neon verlichtingen in busjes, fietsen, tuk tuks, brommers etc. etc. Naja, zo krijg je wel een inkijk in een andere cultuur, dat dan weer wel.

Nog een leuk kleinigheidje. Ons visum. Omdat we per boot Thailand binnen zijn gekomen kregen we maar 15 dagen. Dus wij moesten ons visum verlengen. Daar gingen we weer, de machine in:) Busje in, busje uit, vreemdeling neemt ons paspoort in en kopieert deze, we krijgen ons paspoort terug, betalen zijn kopietje, we worden opgelijnt voor de paspoort en visum check. Alles is in orde, onze papieren voor vertrek worden ingevuld, we vertrekken, klein bootje in, klein bootje uit, we zijn in Myanmar, kantoortje in, loket 1, welkom u bent nu in Myanmar, hier is je 15 daagse visum voor Myanmar, loket 2, doei u gaat nu Myanmar weer verlaten, prettige reis, bootje in, bootje uit, welkom u bent in Thailand, hier is uw visum voor 15 dagen geniet van uw verblijf in thailand.. en dat alles voor E32,50 en +/- 15 uur reizen. Interessant om een keer mee te maken. Over 15 dagen mogen we weer. Dan zullen we naar Laos gaan en daar een paar dagen blijven.

Nu maar eerst eens op naar Ko Phangan!! ze schijnen daar wel leuke fuifen te geven... ben benieuwd. Zie de maan schijnt door de palmbomen, hoor ik daar een harde beat, doe mij dan nog maar een fijne bucket en stil staan doen we niet..:) wat zijn we toch muziekaal. de volgende keer meer over onze avonturen op Ko Phangan!!